KIEDY MAMA NIE ŚPI
Dobble. Gra w szukanie podobieństw.
Gra zamknięta w małej metalowej puszcze. Dla małych i dużych, bo z zabawy w znajdywanie szczegółów nigdy się nie wyrasta. Część z Was przy okazji tego typu publikacji wspomina serię Gdzie jest Wally? Szukanie różnic i podobieństw, pasjonuje dzieci, a dorosłych wciąga na dobre. Dobble to gra, która nigdy się nie nudzi. Naprawdę! Nie wierzycie? Zobaczcie sami!Zawartość pudełka:To nasza druga gra, która mieści się w solidnej metalowej puszcze. Zaczynam mieć słabość do tego rodzaju opakowań. Nie dość, że wytrzymałe to jeszcze po prostu piękne. Twórcy wiedzieli co robią pakując zestaw 55 kart w tak trwałe opakowanie. Ta gra jest ponadczasowa, nie tylko za sprawą pudełka, ale o tym później. Karty nie są zbyt grube, porównałabym je do talii standardowych kart do gry. Niczemu jednak to nie przeszkadza, wręcz ułatwia grę i odkrywanie kart. (przykładowe początkowe rozłożenie kart piekielnej wieży)Istota gry:Szukaj symboli, krzycz i zgarniaj karty. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej kart z symbolami.Uwaga! Pomiędzy dwiema dowolnymi kartami jest tylko jeden wspólny symbol.Możliwe warianty gry:Piekielna wieża - po jednej karcie przed każdym z graczy, pozostałe na stosie na środku stołu; kto pierwszy znajdzie pasujący symbol zabiera kartę ze stosu na środku stołu i kładzie ją przed sobą.Studnia - wszystkie karty (zakryte) rozdajemy graczom, poza jedną, którą odkryta umieszczamy na środku stołu; wygrywa ten, który jako pierwszy pozbędzie się swoich kart odkładając je na stos środkowy.Parzy! - rozdajemy po jednej zakrytej karcie dla gracza, każdy kładzie dłoń na swojej karcie; na znak wszyscy obracają dłonie wraz z kartami i starają się jak najszybciej pozbyć karty przekazując ją innemu graczowi, u którego znaleźli pasujący symbol.Złap je wszystkie! - każdemu z graczy rozdajemy po jednej zakrytej karcie, na środku umieszczamy jedną odkrytą kartę; tym razem szukamy podobieństw na kartach innych graczy i karcie środkowej; uwaga! zabieramy karty innych graczy a nie środkową.Zatruty podarunek - rozdajemy każdemu z graczy po jednej zakrytej karcie, resztę odkrywamy i umieszczamy na środku stołu; podobnie jak w piekielnej wieży szukamy podobieństw, ale pomiędzy kartą ze środka a kartą innego gracza i na ich stosy odkładamy zdobyte karty; wygrywa ten, kto będzie miał przed sobą najmniej kart na końcu rozgrywki.Wrażenia:Podobnie jak w przypadku gry Kotobirynt-klik wielki plus za mały gabaryt i solidne opakowanie. Grafiki na kartach są dość proste i mają intensywne kontrastowe kolory, dzięki czemu rzucają się w oczy i ułatwiają odnalezienie pożądanego elementu. Możliwość rozegrania aż 5 różnych mini gier to kolejny plus dla autorów. Gra jest dynamiczna, emocjonująca i głośna. Tak, przy tej grze można sobie trochę pokrzyczeć. ;) Rozwija spostrzegawczość i refleks. Jest świetną opcją na rozkręcenie towarzystwa lub na humorystyczny przerywnik między innymi, bardziej czasochłonnymi i rozbudowanymi tytułami. Jak dla mnie bomba! Wydawnictwo: REBEL.plProjektant: Denis BlanchotGuillaume Gille-NavesIgor PolouchineRok wydania: 2012Liczba graczy: od 2 do 8 osóbCzas gry: ok. 5-10 minutRozmiary opakowania: 13 x 13 cmWaga: 0,30 kgSugerowany przedział wiekowy: od 6 latCena na rebel.pl: 59,95 złCena w aros.pl: 47,96 złCo o grze pisze wydawnictwo?Ten, ten, no... Jing Jang!Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna!- Ale tu nie ma żadnego wspólnego symbolu!- Na pewno jest! Ja mam marchewkę!!- Ej, ale nie mam, serio!!!- Musi być! Kostka lodu u mnie!!- Eeeeej!!- O patrz, tu jest. Pająk. A u mnie dinozaur! Ha!