7/15/2016

Wodne szaleństwa przez cały rok? Aquapark Kraków!

Krakowski Park Wodny to jeden z największych tego typu obiektów w Polsce.
To miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie - zarówno duzi jak i ci mniejsi. Masa wodnych atrakcji na ogromnej przestrzeni, duża różnorodność i dobra zabawa :)
Byliśmy tam całą rodziną w ubiegły weekend i z przyjemnością opiszę wam nasze wrażenia.

Park Wodny w Krakowie to wielki kompleks basenowy z 3 duzymi basenami na ponad 2000 m2 powierzchni. Sieć zjeżdżalni jest tu najdłuższa w Polsce i naprawdę robi wrażenie. Są tu także miejsca do uprawiania sportów wodnych, ścianki wspinaczkowe czy kompleks saun, ale my byliśmy tam z dwójką maluchów i to właśnie z tej perspektywy opiszę wam to miejsce :)

Hala basenowa przedstawia się naprawdę imponująco, ale zanim tam dotarliśmy, znależliśmy się w gąszczu szatni i pryszniców. Kiedy już się przebraliśmy, mogliśmy do woli korzystać z wodnych atrakcji. Byliśmy tam z 4-latką i 20 miesięcznym maluchem, więc możliwości mieliśmy ograniczone :)
Jednak nawet takie maluszki mogą miećtu sporo frajdy.

Naszym ulubionym punktem była wyspa maluszków, czyli brodzik dla dzieci ze Statkiem Pirackim, fontanną i zjeżdżalniami (jest ich tam aż 3!).
Największym zainteresowaniem najmłodszej cóeczki cieszyłsię właśnie statek piratów z wodnymi armatkami i polewanie nimi taty :) Natomiast tęczowa zjeżdżalnia i magiczny grzybek przypadły do gustu starszej. Poziom wody w brodziku to max 0.6 m, temperatura to 29-30 stopni, ale mnie wydaje się, że było nieco chłodniej - zmarźlaki mogą potrzebować chwili, żeby się przyzwyczaić.

Dorośli również majątu co robić :) Mamy tu bicze wodne, hydromasaże denne i boczne, leżanki do masaży wodnych i 8 wanien jakuzzi z wodą solankową. A na miłośników saun czeka strefa z łaźnią parową, sauna fińska, solna i studnia lodowa - sauny są rekreacyjne, bez strefy nagości.

Ci, którzy poszukują mocniejszych wrażeń mają tu rwącą rzekę i kilka wielkich zjeżdżalni - rur.
Wirujące Tornado (misa o średnicy 9 m), dwutorowa Salamandra z otwartymi ślizgami (97m), obie od 12 lat i znajdują się wewnątrz hali. Są też zjeżdżalnia zewnętrzne - Kongo (165m) ze spływem do dżungli, ekstremalnie szybkie Nitro (106m), kręty Twister (132m) i Speed Fire (155m) z efektami multimedialnymi.

A może  tęczowa ścieżka z pływającymi kolorowymi wysepkami?

Na hali basenowej jest też barek, w którym można coś przekąsić a należność nabijana jest na zegarek, który rozlicza się przy wyjściu. Są też leżaki, na których można odpocząć, a także spożyć własne przekąski.

A jeśli macie ochotę zaczerpnąć trochę słońca - możecie odwiedzić plażę :)

*zdjęcia ze strony www.parkwodny.pl

Ceny biletów są bardzo zróżnicowane - szczegółowy cennik tu - KLIK, polecam opcję bez limitu czasu, jest wprawdzie droższa, ale pozwala na bezstresową zabawę przez długie godziny - w cenie jest również saunarium.